Fotoperation

Ja... nu var denna sommaren nästan över... har jobbat i stort sett hela tiden sen 1 juli, så har varit fullt upp... I tisdags jobbade jag sista dagen... lite trist att sluta då det har vart ett jättekul sommarjobb! men förhoppningsvis får jag va kvar som timvikarie, chefen höll på att förhandla om det nu å skulle höra av sig när hon visste.. Håller även tummarna för att få komma tillbaka som sjuksköterska när jag är klar.. vilket faktiskt är den 18 e januari!! helt galet- bara en termin kvar...

Igår var jag på NÄL och opererade min fot.. har haft en halluxvalgus som gjort ont i typ alla skor... Jag valde att vara vaken under operationen då jag inte vill bli sövd. Fick en spruta i nät som blockerade fotnerven och hela foten somnade bort ( och va borta i typ 12 h..)
Lite lugnande fick jag men va vaken. Kändes lite konstigt när de höll på att greja då jag kände hur de tryckte å höll på med foten, men kände ingen smärta. De sågar även i benet i foten och det vibrerade i hela benet då.. Men tyckte inte alls att det va obehagligt så...
Efteråt fick ja va på uppvaket en stund innan mamma fick hämta hem mig. Då var det skönt att få komma hem å äta... fick ju inte äta nåt på 15 h innan operationen och efter fick man en stackars polarkaka å te... hmm.. va rätt hungrig sen..

Idag har jag känsel i foten, men med mina smärtstillande gör det inte direkt ont...

Idag spenderas dagen i soffan iaf... kanske tar mig ut lite sen.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0