sovning...

Har en riktigt seg dag idag... Är hos mamma och pappa och igår hade vi middag tillsammans med vänner till dem, så kom inte i säng förrän halv 3.. väldigt trevligt men man får sota för det dan efter ;) Blev väckt av Nathalia halv 5 för byte av blöja och sen vakna Isidor 5 och velade fram till 6 då jag skickade upp honom med Simon.. Sen fick jag sova med avbrott fram till halv 9.. Men har lyckats vila endel på förmiddagen då mamma och Amanda tog hand om barnen :)
Vad gäller sömn för övrigt är det helt otroligt hur lätt Nathalia är att lägga just nu, och har vart ett bra tag (hoppas det håller isig ett tag till ;)  ) Både på dagen och på kvällen.. Frågar man henne om hon vill sova säger hon ja, sen är det bara att lägga henne i sängen, med hennes älskade katt och ett par nappar, så många som möjligt om hon får bestämma ;) Sjunger en kort sång för henne, stoppar om henne och sen somnar hon själv!
Ibland vaknar hon frammåt 5-6 och får välling och kan sen sova till 8-9 utan problem! Ibland är hon vaken en sväng på morgonen och sitter då å pratar för sig själv, kan göra det i en timma! Klart hon vaknar ibland på natten, men oftast räcker det att stoppa om henne så somnar hon om.
Om det behöver bytas blöja på natten är det bara att göra det, om man sen frågar henne om hon vill lägga sig igen säger jon ja och sträcker sig mot sängen och somnar om igen! Helt förbluffad då det varit ganska tvärt om med Isidor hela tiden.. och är fortfarande av och till endel tjat vid läggning och han vill gärna gå upp tidigt... Det är tråkigt att sova är hans förklaring.. hmm...
Nu har iaf min lilla solstråle vaknat från sin lunchsovning och Isidor är på väg att vakna han med... så nu blir det lite bus med dem och till att ladda inför veckan med praktik och på onsdag skall jag gå å klippa mig :) får se hur kort jag vågar denna gång;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0