Böngryta

Gjorde en böngryta igår som Isidor ÄLSKADE, han åt 2 stora portioner, både i går och idag- jättebra eftersom den var enkel och dessutom billig ;)

Kokade blötlagda vitabönor i en tim.
Fräste lök och vitlök tills det blivit mjukt
Hällde på 1 pak passerade tomater och 1 pak krossade
blandade tomat och lök med bönorna och mixade det med mixerstaven
blandade i lite kokt potatis i bitar och lite basilika
smakade av med lita salt och lite ketchup

Jätteenkelt! det enda som tog tid var att bönorna skulle ligga i blöt ca 1 dygn och sen koka 1 h (med nytt vatten för att förhindra att man blir gasig ;)   ) annars gick det snabbt :) och jag tror att det blir ca 3 eller 4 kr per portion :)
Även Nathalia gillade det, tog bort lite innan jag hade i salt och ketchup så blev det perfekt bebismat :)



Idag gick jag en sväng till backaplan, mest för att få en promenad.. Får passa på när vädret är ok, skulle promenerat med Emma i går, men eftersom regnet ÖSTE ner så åkte vi en sväng till Allum istället :)

Har hittat ett par jeans på Lindex som jag vill köpa till Isidor då hans finjeans (som jag köpte när han fyllde ett men har kunnat lägga ner ) börjar bli lite små nu... Tyvärr råkade jag tvätta rabattkupongen jag hade så nu får jag väl ta å vänta och hoppas på att det kommer en ny.. De var verkligen jättefina :)

Nathalia kämpar på med att resa sig mot allt :) och är lycklig som få när hon står och tittar sig omkring :) hon kan stå ett par sekunder om man lurar henne lite så hon inte fattar att hon står själv :)
6 täder har hon nu, upptäkte den 5 e i förrgår och den 6 e idag..

Nu skall här göras i ordning barn för natten :) skall ju få dem i säng själv eftersom Simon jobbar kväll denna veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0